Hófehérke en Parolaccia - Reisverslag uit Rome, Italië van Matthijs Klugt - WaarBenJij.nu Hófehérke en Parolaccia - Reisverslag uit Rome, Italië van Matthijs Klugt - WaarBenJij.nu

Hófehérke en Parolaccia

Door: Matteo

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

03 Maart 2008 | Italië, Rome

Ciao tutti!

Weer een tijdje geleden dat ik een bericht had geplaatst, dus tijd voor een overzicht van de afgelopen week.

Vorige week dinsdag zijn we na de lessen naar een of ander groot winkelcentrum gegaan, genaamd Porta Roma, ergens in de suburbs van Rome. Ik was in slaap gevallen in de bus (duh) en toen ik m'n ogen weer opendeed had ik het gevoel ergens in voormalig Joegoslavie of de Sovjet Unie te zijn beland. Allemaal grauwe vierkante blokken en niks waaraan je ook maar kon vermoeden dat je je in Italia (laat staan Roma) bevond.
Het winkelcentrum zelf was wel erg mooi en een aanrader voor alle vrouwen die dit lezen en die ooit nog naar Roma gaan. Ik ben overigens zelf 2 winkels binnen geweest: een telefoonwinkel (waar ik in 10 minuten een telefoon heb gekocht) en nota ben de H&M. Heb er maar 5 euro uitgegeven, dus financieel was ik weer uiterst verantwoord bezig (tòen nog wel).
Woensdag wilde ik een poging doen om te gaan trainen. Helaas regende het, dus toen had ik er al gelijk minder zin in (gemotiveerd als ik ben). Ik heb, heel sportief, de metro gepakt naar het park bij de Villa Borghese, ongeveer 100 tot 200 meter ingelopen, toen bleken die nieuwe schoenen aan de te kleine kant en begon ik blaren te krijgen. Doorzetter als ik ben, heb ik toen nog 100 meter doorgelopen, een hele scherpe bocht gemaakt (goed voor het schaatsen) en vervolgens dezelfde weg terug naar de metro gegaan. Conclusie: trainen is tot nu toe nog niet gelukt, dus volgens seizoen ben ik weer bagger.
Woensdagavond (17:45) was er een excursie naar het Colosseum (gratis, dus ik was erbij). Volledige uitleg in het Italiaans en omdat ik die uitleg al verscheidene malen gehoord had (ofwel op school, ofwel ter plaatse met school, ofwel uit de reisgids(en) van mijn vader), kon ik het aardig volgen.

Ik probeer nu heel hard te bedenken wat in donderdag gedaan heb, maar er schiet me zo snel niet echt iets tebinnen, dus veel bijzonders zal het niet zijn geweest. Mocht het dat toch zijn, maak ik er nog wel melding van.
Oh, ik weet het alweer, donderdagavond zouden we wat gaan drinken in de buurt van de universiteit van Roma. Maar ik was wat later en moest dus met de telefoon in mijn hand dat plein zien te vinden. Omdat Marie niet helemaal begreep waar ik me bevond en me een straat zei te zoeken die 400 meter verderop lag van het punt waar ik toen stond (ze zaten op nog geen 70 meter afstand), duurde dat wel even. Daar heb ik mijn kennis van de Hongaarse taal weer verbreed, dus naar 'Egészègedre!' ken ik nu ook de uiterst handige woorden 'Hófehérke és a hét törpe', oftewel 'Sneeuwwitje en de zeven dwergen'.
Toch prettig, mocht ik ooit nog naar Hongarije gaan (schijnt trouwens een aanrader te zijn, goedkope drank ik Budapest). Verder nog 'béka' (hond) en 'seretlek' (ik hou van je). En daar ben ik dan helemaal voor naar Roma gegaan.

Vrijdag was, helaas, de laatste dag op school van Bence, Xisca en Alice. We zouden die avond met de hele klas uit eten gaan, maar niet iedereen kon, dus waren we met Bence, Xisca, Kyong Mee, John, Marie en Letizia (de lerares). We hadden het in de les gehad over de Parolaccia in Trastevere en we besloten daarheen te gaan.
Parolaccia betekent scheldwoord en al snel werd duidelijk waarom: 'Buonasera e vaffancullo', het bestek werd op tafel gesmeten, iedereen werd belachelijk gemaakt en elk scheldwoord uit de Italiaanse taal werd zo vaak mogelijk gebruikt. Op een gegeven moment stond een van die gasten op een stoel te zingen en kwamen er vier vrouwen binnen, begint die vent te zingen 'Sono arrivati le putanee!'. De vertaling spreekt voor zich ;)
Dat staat overigens op video, zal het binnenkort eens op hyves plaatsen.
Overigens scholden we ook toen we de rekening zagen, 42 euro p.p. Dit was na bemiddeling van Letizia, want eerst was het 45 euro p.p. En dan waren we ook nog wat kwijt aan de fooien voor de muzikanten, want die leefden van de fooien.
Voor de rest gelukkig wel een topavond gehad, dus dat scheelt alweer. Kan alleen de komende 2 weken geen cent meer uitgeven.

Zaterdag ben ik een appartement wezen bezoeken, om te kijken of het wat was. Was erg ver van het centrum en ik was niet heel erg enthousiast. Helaas kan ik niet in de via Capo d'Africa, naast het Colosseum en waar Bernadette en Marie zitten (Marie is trouwens degene links op de Ostiafoto, daarnaast sta ik (nee, echt?), dan Luisana uit Venezuela, dan Caralina (geloof ik, volgens mij uit Brazilie, iig Zuid-Amerika) en daarnaast Xisca).
Vanmiddag ga ik een ander appartement bekijken, vlakbij de San Giovanni in Laterano (Sint Jan van Lateranen). Met die positie kan ik op zich ook nog wel leven.
Zaterdagavond nog naar een terrasje geweest, op 50 meter van het Colosseum :)
In navolging van Angelle was het een terrasje van een gaybar, want Marie vond dat leuk. Ik kan jullie vertellen dat het niet aangenaam is om op een terras van een gaybar te zitten terwijl je op 2 damestassen past, terwijl de dames naar de wc zijn, maargoed. Daarna gingen we naar het appartement van Marie en Bernadette, daar nog wat gedronken, afscheid genomen van Bence (die de volgende ochtend om 8 uur moest vliegen) en langs het verlichte Colosseum (even voor de jaloezie) naar huis.

Zondag heb ik vooral geslapen. Het Nederlandse voetbal geluisterd in een internetcafé (was me een mooi weekendje) en het wielrennen en verder helemaal niets. Ook wel eens leuk. (En goed voor de portemonnee).
Mijn Italiaanse mobiel kon eerst trouwens alleen nog maar bellen, maar sinds zondag komen opeens ook de smsjes aan. Dus iedereen die ik gesmst heb voor zondag: sorry, ik heb echt wel geantwoord, maar mn mobiel deed vreemd.

Alora, genoeg voor nu. Ik ga eens wat eten zoeken en daarna een appartement bekijken.

Ci vediamo dopo!
Ciao!


P.S.: Meer foto's komen binnenkort hier online, Nicole bedankt voor de sponsoring! :D

  • 03 Maart 2008 - 18:53

    Anne:

    Je vergeet helemaal het belangrijkste van de hele week te vermelden!!! Dat je geregeld hebt dat ik al bijna naar je onderweg ben! Maar verder is het weer een leuk verhaaltje ;)

    Spreek je snel, kus

  • 03 Maart 2008 - 18:58

    Nienke:

    Ik heb Hem gekregeeeeeeeeen!!!

    JAAAAA ik heb m:D:D

    BK SS ging bagger (zie je dat het neit goed voer je is) en 4x starten voor mijn rug was wat veel, anyway het was superleuk om mee te doen:D:P

    je verhaal is weer super leuk!!!!

    (K) zaterdag alweer laatste training (alhowel dat raar is want de week erna is er ook nog trainen... ofzo iets zei glisenaar, haha i dont know (om je jaloers te maken(A):P)

    KUSjeeee

  • 03 Maart 2008 - 20:10

    Eva:

    Hey hey,

    Ik was al eens eerder komen kijken, maar had nog nooit een berichtje achter gelaten en vond het nu maar eens tijd om dat wel te doen, dus bij deze!

    Ik hoop dat je het een beetje naar je zin hebt, maar zo te horen (nouja, lezen) zit dat wel goed :)

    Veel plezier komend weekend met Anne!

    x

  • 04 Maart 2008 - 06:29

    Angelle:

    Haha ik ben zeer vereerd dat mijn naam in jouw verhaaltje voorkomt!
    Het is leuk om te lezen dat je je geen moment verveelt!! En dit weekend met Anne zal dat ook zeker niet gebeuren denk ik! Wat is eigenlijk je italiaanse nummer? Of heb ik iets gemist??
    Ik moet echt nog even zeggen dat het een plezier is om je avonturen te lezen,. want je schrijft echt grappig!!! Dus blijf daar vooral mee doorgaan!!
    Veel plezier weer en tot mails ;-)
    Kus

  • 04 Maart 2008 - 09:56

    Matteo:

    Shitdomdom!

    Dat was ik inderdaad vergeten, maar Anne komt donderdag :D

    Sorry ;)

  • 04 Maart 2008 - 18:53

    Anna F. E Enrico:

    Pronto Matteo!

    Quí la lezione di Italiano dall´Aia :-)
    Stiamo imparando le parolacce ma non cosí bene come a Roma, naturalmente!
    Adesso andiamo al ristorante x dircene 4!!! Tu, come Maestro, ci hai insegnato molto veramente ;-)

    Come si sta in Via del Corso? E hai giá trovato il tuo appartamento nuovo?
    E senza soldi, che cosa hai mangiato ieri? E le due settimane seguenti? (ha,ha,ha che ridere ;-)

    Caro Matteo, ti stiamo prendendo in giro affettuosamente e ti salutiamo tantissimo dalla tua lezione di Italiano.

    La Maestra e l´alunno

  • 04 Maart 2008 - 19:40

    Anne:

    Nog twee nachtjes slapen... :D

  • 05 Maart 2008 - 16:44

    Anne:

    Nog één nachtje slapen! :D

  • 05 Maart 2008 - 18:27

    Dicky:

    Anne, goede reis en heel veel plezier in Rome.Neem een beetje zonneschijn voor ons mee en doe de hartelijke groeten aan Matteo.

  • 05 Maart 2008 - 21:05

    Liny:

    DROPJES!
    Kom zojuist bij Anne vandaan en heb een zak(je) met jouw favoriete dropjes aan haar meegegeven.Ook neemt ze Voetbal Internatinals voor je mij, zodat je alle nieuwtjes weer weet over jouw club AJAX. En dan neemt ze nog 2 smurfjes mee! Ja, vriend, je mist hier wat.We kunnen smurfen sparen en ruilen! Ze neemt voor jou slaapsmurf en brilsmurf mee(jij mag raden waarom jij die krijgt!)
    Heel veel plezier dit weekend met Anne!
    kus, mama

  • 07 Maart 2008 - 10:12

    Weijma:

    Hoi, wat leuk dat Anne komt dit weekend. Lijkt mij een ontzettend leuke meid.
    Dat wordt naar het winkelcentrum toe, of een terrasje pakken.Heb je nog voetbal gezien? AS Roma heeft gewonnen, dat zul je wel gemerkt hebben.
    Hoe staat het met het appartement? Al iets leuks gevonden en betaalbaar?
    Een heel gezellig weekend!!
    Groetjes.

  • 11 Maart 2008 - 17:08

    Alexander:

    Heeey Matthijs,

    Hoe gaat het? Ik hoorde allemaal leuke verhalen van Anne, dus het zal wel heel erg leuk zijn daar! Veel plezier nog, spreek je later.

    Groetjes, Alexander

    PS Ik rijd lekker harder op de 1000 :P 1.28.61 ;)

  • 23 Maart 2008 - 14:10

    E Poi Ungarese!:

    La parola ungarese per 'Ti amo' non è seretlek, ma szeretlek!

    E` perché in ungarese, quando si legge una S, si dice 'sj'. Perciò, quandi si vuol dire 's', si scrive sz!

    Allora, devo studiare adesso... ma tu sei il mio SOG...

    Ciao!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Matthijs

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 27221

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 01 Juni 2014

Down Under

25 Juni 2010 - 07 Augustus 2010

Midden-Amerika

17 Februari 2008 - 05 Juli 2008

Wonen in Rome

Landen bezocht: