Solo centoquaranta euro - Reisverslag uit Rome, Italië van Matthijs Klugt - WaarBenJij.nu Solo centoquaranta euro - Reisverslag uit Rome, Italië van Matthijs Klugt - WaarBenJij.nu

Solo centoquaranta euro

Door: Matteo

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

02 April 2008 | Italië, Rome

Ciao tutti!

Weer even tijd voor een update vanuit Rome! Na de Paasdagen (waarin ik dus weggespoeld ben) is het gruwelijk mooi weer geworden. Afgelopen zondag zijn we naar het strand geweest bij Lido di Ostia, gewoon lekker in zwembroek en polo: geen enkel probleem. Helaas schijnt het vanaf morgen weer iets minder te worden, maar na de afgelopen dagen is het in ieder geval duidelijk: het wordt zomer! (Of lente, maakt niet uit; warm in ieder geval).

Verder was het de afgelopen week la Settimana della Cultura, dus schenen een hoop culturele dingen gratis te zijn. Nou is het in Rome niet heel erg moeilijk om cultureel te doen (het is eerder moeilijk om nìet cultureel te doen) dus heb ik de Engelenburcht nog maar eens een keer van binnen gezien. Ik wilde nog wel meer dingen doen, maar het blijft moeilijk om vroeg op te staan in de ochten en bovendien waren toch niet alle dingen heel erg gratis.

Inmiddels heb ik ook een lavanderia gevonden, gelukkig. Die bleek slechts 150 meter van m'n huis te zijn, dus dat is ook prettig. Hoef ik i.i.g. niet terug naar het gastgezin, waar zij de was voor me deden!

Anyway, ik moet nu weer even gaan, dus maar een kort stukje dit keer. Binnenkort volg er weer meer en wat uitgebreider!

Saluti!

P.S.: Ik wilde dus naar Roma - Manchester United gaan, maar de kaartverkoop was een beetje hectisch. Nadat we na een uur 1 meter waren opgeschoven, besloten we uit de rij te gaan. Toen ik 's avonds terugkwam was er niemand meer en ik vroeg of er nog kaarten waren. 'Ja, morgen', zeiden ze, 'voor maar 140 euro!'
Hahaha, Ciaooooo!

  • 02 April 2008 - 13:17

    Cathy:

    Heey Matthijs!
    Leuk al die verhaaltjes van je! Ben behoorlijk jaloers op je ;)
    Weet je btw nog dat ik vertelde dat ik nooit meer eco kreeg bij bedrijfskunde? Nou mn ergste droom is werkelijkheid geworden, ik heb nl het wonderschone vak macro economische context.... niceee dacht ik dat ik van al die stomme modellen af was, nouuu vergeet het maar en ze zijn nog net ff een tikkie moeilijker dan die van de jong... heel fijn dus!
    Post maar weer snel een verhaaltje want ik ben benieuwd naar je belevenissen ;)
    Kus Cathy

  • 02 April 2008 - 15:18

    Anna Francesca:

    Ciao Matteo, che sorpresa! Benissimo che inizia ad arrivare l'estate a casa nostra. Sono molto contenta che ti godi il lido di Ostia. Ormai 6 un 'romano de' Roma'! Stasera c'é il calcio in TV su RAI 1, non dimenticare, ochei? Per il resto noi quí ti pensiamo e seguiamo sempre e venerdí dedicheremo un pranzo italiano alla tua salute quí alla Luna dell'Aia! Un abbraccione forte dall'Elefante Rosso e divertiti tanto, CIAO! anna francescaXXX

  • 02 April 2008 - 17:08

    Ria:

    Maar goed dat die wedstrijd niet door ging. roma verloor met 2-0.
    Geniet van het mooie weer en de cultuur

    groet Ria

  • 02 April 2008 - 20:15

    Anne:

    Ik ben jaloers op het mooie weer! Hier is het ook niet heel slecht, maar ook zeker niet goed. Ik check trouwens elke dag de site van ryanair, maar voorlopig is alles te duur :s Ik laat het je natuurlijk meteen weten als ik meer weet! Maar ik ga nu weer even verder met je praten op msn ;)

    Ik mis jou,

    xxx

  • 03 April 2008 - 05:26

    Angelle:

    Het komt als een grote schok dat je niet gewoon vroeg je bed uit kan! Bij TUI was je altijd zo'n vroege vogel!
    Heb je trouwens een adres van waar je nu zit? (of heb ik iets gemist???) Want bij jou mag het dan wel warm zijn, maar op Aruba, Bonaire en Curacao (waar ik je misschien een kaartje vandaan ga sturen ;-)) is het nog véééééél warmer ;-) Geniet van je tijd daar, want geloof me, het vliegt om!!!
    Drink maar een extra drankje van mij ;-)
    Kus

  • 04 April 2008 - 10:06

    Nicole:

    Jeetje kun je die zon niet hierheen brengen? Ik begin nu de zomer te missen. Vorig jaar was het al lekker warmD:...

    Maar jaa cultuur is goed haha:p en nice picture!!

    (K)

  • 04 April 2008 - 11:13

    Luus:

    He gozer,
    Ziet er goed uit zeg.Volgens mij heb je het erg naar je zin.Geniet ervan .
    See you later in th bar

  • 05 April 2008 - 17:45

    Richard + Zus:

    wat een mafkees ben jij het is harstikke koud daar iedreen loopt in een dik vest achter je en jij doet net of het harstikke heet is met je zwembroek aan. Onrealistisch noemen we dat!!! Ons hou je niet voor de gek hoor. Maar waar was je nouw gister, was echt lache hoor.
    Mariska heeft je gemist zegt ze.

    Schrijf weer is ff een nieuw bericht jowh die ander is al zo oud!!

    Fijne avond nog

    Ciao bella ;)

  • 08 April 2008 - 07:05

    Weijma:

    Ha,ha warm, geen 30 graden als ik de rest van de mensen bekijk op de foto.(jassen aan).
    Maar de zon schijnt, hier ook, maar het vriest 's nachts een beetje dus het is
    's morgens koud. Overdag is het lekker.
    Zaterdag bij jouw ouders geweest was heel gezellig. Lekker gegeten!!!!!!!!!
    Fabian mist je ontzettend vertelde hij.
    Hij is erg eenzaam.(ha,ha).
    Bevalt het een beetje in je appartement?
    Geniet maar, want het is zo juli.
    Groetjes van ons allemaal.


  • 08 April 2008 - 15:45

    Saskia:

    Hoi Matthijs,

    Erg leuk om al je verhalen te lezen.
    Jaja, ik heb er maar eens de tijd voor genomen, daar ik op het werk altijd te weinig naar je luister.
    Ik ben geen cultuur freak, maar volgens mij is Rome echt leuk.

    Ga je nog een keertje bij een wedstrijd van Roma kijken of gaat het niet lukken met die kaartjes?

    Veel plezier verder en leer ze, anders kom ik je slaan hoor! Dat weet je toch!

    Groetjes,
    Saskia

  • 13 April 2008 - 20:35

    Tante Linda:

    He Matthijs,
    we hebben je wel gemist hoor, op oma's
    bowling-feestje!
    Nu moest je broer al die strikes gooien!
    Je vader heeft nog een paar x geprobeerd je te bellen, maar je was niet te bereiken.
    Volgend jaar ben je er gewoon weer gezellig bij!
    groetjes van je tante

  • 23 April 2008 - 15:45

    Anne:

    Leuke foto's! Maar ik wil ook wel weer eens een nieuw stukje lezen!!! (stille hint... ;)) Spreek je snel, kus

  • 25 April 2008 - 16:45

    Dicky:

    Heel begrijpelijk dat je geen tijd hebt om de site te updaten want het lijkt erop dat het één groot feest is in Rome. Ach, je hebt nog een week om te wassen, ruimen, soppen en poetsen voordat je 'inspectie' kijgt. Veel plezier met Koninginnedag en alvast voor volgende week een hele leuke en gezellige week.

  • 29 April 2008 - 14:10

    Vera:

    Ciao Matteo,

    Hoe gaat het daar in het verre Rome? Hier gaat alles gaat. Zit nu midden in mijn studieverlof, dus het wordt al spannend.

    Wauw, ik wou op dit moment echt dat ik in Italië zat. Weg van hier, geen school, geen rotweer, heerlijk!

    Leuk al die foto's. Kunnen we toch nog een beetje meegenieten :).

    Nou ragazzo, veel plezier en post weer eens een berichtje.

    Ciao, Vera

  • 30 April 2008 - 12:24

    Nies:

    Heerlijk, je hebt het daar echt naar je zin! Fantastisch! Ik mis Rome soms wel, vooral de terrasjes en 't lekkere weer. Deze zomer ga ik waarschijnlijk terug met m'n moeder. Geniet er nog van!!! X

  • 02 Mei 2008 - 19:26

    Anne:

    Ciao! Heb je het leuk? Is het leuk met je ouders? Ja zeker??? :) Veel plezier nog met ze, ik hoor ongetwijfeld alles van ze als ze weer thuis zijn! Doe ze de groeten en tot snel! Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Matthijs

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 27211

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 01 Juni 2014

Down Under

25 Juni 2010 - 07 Augustus 2010

Midden-Amerika

17 Februari 2008 - 05 Juli 2008

Wonen in Rome

Landen bezocht: