Troppo feste! - Reisverslag uit Rome, Italië van Matthijs Klugt - WaarBenJij.nu Troppo feste! - Reisverslag uit Rome, Italië van Matthijs Klugt - WaarBenJij.nu

Troppo feste!

Door: Matteo

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

12 Mei 2008 | Italië, Rome

Lieve toeheurdertjes,

Veel te lang geleden dat ik hier voor het laatst van me liet horen. Ik heb dan ook *ahum* veel te weinig tijd gehad *ahum*. Ik heb het hier namelijk erg druk *ahum* en het is een wonder dat ik alle stress nog aankan *ahum*.

Nee, ik heb er gewoonweg geen tijd voor gehad, aangezien ik de laatste tijd niet zo heel veel achter een pc heb gezeten en als ik al achter een pc zat, moest ik m'n mail/hyves/facebook bijhouden (wat ook niet helemaal gelukt is, sorry daarvoor) en dan schoot dit er nog wel eens bij in.

Ik kan jullie echter melden dat het hier prima gaat! (Momenteel een beetje minder, beetje ziek en gedonder met m'n huis, waar ik moet vertrekken, deels om belachelijke redenen.)
Het weer is de laatste weken prima (met uitzondering van vandaag, nu is het bewolkt, hoewel de tempratuur nog steeds boven de 25 graden ligt). Als het zo doorgaat de komende 8 weken, hoef ik helemaal niet meer naar Turkije om bij te bruinen (gelukkig genoeg redenen over om toch te gaan ;)).

Afgelopen week zijn m'n ouders en m'n broertje hier geweest, was erg gezellig! Ook wel prettig dat ik eens een weekje niet meer hoefde te koken (wat toch vrouwenwerk blijft: nu ik weet wat voor rotwerk dat is om een beetje een fatsoenlijke maaltijd te bereiden, ben ik helemaal niet geemancipeerd meer), maar was dus erg leuk. Onder andere zijn we naar Capranica en Sutri geweest, 2 dorpjes zo'n 40 à 50 kilometer boven Rome waar we 4 keer met vakantie zijn geweest. Hebben we een rondleiding gehad in het Italiaans, zodat mijn vader weer een beetje kan aanhaken bij het niveau ;)

En voor mijn broertje was het natuurlijk noodzakelijk om kennis te maken met het uitgaansleven in Rome. Hij heeft ontzettend veel geluk gehad, want de eerste keer dat hij mee was hebben we een kapotvette club ontdekt, die geen van ons tot dan toe kende. Misschien wel de beste club waar ik tot nu toe geweest ben in Rome. Entree was niet deur (5 euro, voor een ballentent als City Life betaal je er 6) en de drankjes waren er ook relatief goedkoop (5 euro; tegen 15 als je echt Testaccio ingaat en bovendien smaken ze beter dan die in de meeste clubs in Rome). Vervolgens moest hij natuurlijk nog kennismaken met 2 stamkroegen hier: The Drunken Ship op het Campo De' Fiori en La Radio, dichtbij het Piazza Navona. In The Drunken Ship kun je bierpong spelen (weet niet of ik dat hier al behandeld had, maar ik doe het gewoon nog een keer). Dan heb je bierglazen aan de ene kant van een soort pingpongtafel en bierglazen aan de andere kant en dan met pingpongballetjes proberen in de glazen aan de overkant te raken. Als je raakt, moet de andere kant atten (ad fundum oftewel: leeggieten). Die avond ook nog in Scholars terechtgekomen, waar helaas, helaas toen geen karaoke was. Scholars is een bar dichtbij het Piazza Venezia (met dat grote witte momument) waar ze eens in de zoveel tijd karaoke hebben (zie ook een aantal foto's bij dit bericht; na de verjaardag van Jo(h)anna waren we daar ook terecht gekomen). De volgende keer is aanstaande maandag, dus met een beetje geluk kunnen jullie daar volgende week weer een verslagje van verwachten.
Een andere vaste bar is dus La Radio. Gewoon een kleine bar, waar normaal niet zo heel veel te beleven valt, maar waar het vaak wel gezellig is en ook meestal wel wat mensen van school rondhangen. Afgelopen donderdag was er echter een feestje waardoor we bleven hangen tot 4 uur. Heeft Fabian toch mooi La Radio meegemaakt op een van de beste avonden daar.

Uit dit laatste stukje kunnen jullie dus ook opmaken wat ik hier zoal doe (een vraag die mij de laatste tijd een paar keer gesteld is): feestvieren. Overdag lekker koffie o.i.d. drinken op het dakterras in de zon, beetje chillen, beetje gezellig doen en dan 's avonds de bar in of een club in. Ik moet zeggen, het bevalt uitstekend. Gelukkig heb ik nog zo'n 8 weken over, voor ik weer aan de bak moet bij TUI. En dan natuurlijk nog even een weekje Turkije om af te kicken (hoewel...).

Ik geloof trouwens dat de mensen hier besloten hebben dat ik absoluut geen voetbalwedstrijd mag bezoeken. Na de mislukte poging voor de kwartfinale van de CL, zaterdag een mislukte poging gedaan om binnen te komen bij Roma-Atalanta van zondag. Ze zeiden dat ze alleen maar aan inwoners van Rome mochten verkopen (zijn wij toch? Flauw dat ze dat niet geloofden) omdat het zogenaamd een risicowedstrijd was. Volgende poging: de finale van de Coppa d'Italia: Roma-Inter.

Ik ga er weer eens mee stoppen. Dit moment dat ik weer eens wat langer achter een pc zit ga ik benutten om eens mensen terug te krabbelen die ik allang terug had moeten krabbelen of mensen terug te mailen die ik allang terug had moeten mailen. Dus nogmaals: mijn excuses!

Geniet van de zon in Nederland (zolang het nog kan, hahaha. Je weet maar nooit daar) en succes met werken en school allemaal weer morgen (whehehe).

Bacio
Matteo


PS: Helemaal vergeten te noemen, maar m et koninginnedag zijn we naar een feestje op de residentie van de ambassadeur geweest. Leuk om weer eens al dat Hollandse voedsel te eten (rookworst, haring met uitjes en witteboord, kaas, enz) en uiteraard zalm, kaviaar, e.d. Mooie dingen zijn daar gebeurd, maar in details treden doe ik wel op msn/telefoon/o.i.d.

  • 12 Mei 2008 - 16:27

    Onbekend:

    zo interessant, en je hebt een nieuw vriendinnetje hea;)

  • 12 Mei 2008 - 16:27

    Onbekend:

    zo interessant, en je hebt een nieuw vriendinnetje hea;)

  • 12 Mei 2008 - 16:38

    Luuk:

    Op speciaal verzoek van een niet nader te noemen persoon, ik heb het berichtje van even hiervoor geschreven

  • 12 Mei 2008 - 16:38

    Luuk:

    Op speciaal verzoek van een niet nader te noemen persoon, ik heb het berichtje van even hiervoor geschreven

  • 12 Mei 2008 - 16:45

    Luuk:

    Op speciaal verzoek van een niet nader te noemen persoon, ik heb het berichtje van even hiervoor geschreven

  • 12 Mei 2008 - 18:03

    Anne:

    Klinkt goed! Al wist ik het meeste natuurlijk al ;) Ik ben erg blij dat je Turkije een paar keer genoemd hebt (voorpret!!! ^^) en dat je hebt zo naar je zin hebt! Hoop je snel weer te spreken! Geniet ervan en succes met je huis! Kusje

  • 13 Mei 2008 - 16:32

    Anna Francesca:

    Ciao caro Matteo! grazie per il tuo bel racconto e le foto che rendono tanto bene l'atmosfera del karaoke nelle sere della nostra bellissima Roma! Sono molto felice che trovi cosí bene e con tanti amici: divertiti! Che peccato che non ci siamo potuti vedere perché c'era un pó di caos con il mio treno. Comunque é stato molto bello incontrare Fabio e i tuoi genitori a Fiumicino e siamo rientrati insieme in Olanda dove ora é ancora piú caldo che in Italia, ci credi?
    Bene, ti saluto con un caloroso abbraccio e tu salutami Roma che giá mi manca tantissimo....
    Un bacione, Anna Francesca

  • 25 Mei 2008 - 09:08

    Anne:

    Ik heb zo'n zin in over drie weken!!!!!

  • 26 Mei 2008 - 13:20

    Anne:

    Nog 2 weken en 6 dagen ;)

  • 27 Mei 2008 - 14:42

    Anne:

    Nog 2 weken en 5 dagen... :D

  • 28 Mei 2008 - 09:15

    Anne:

    Nog 2 weken en 4 dagen :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Matthijs

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 27209

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 01 Juni 2014

Down Under

25 Juni 2010 - 07 Augustus 2010

Midden-Amerika

17 Februari 2008 - 05 Juli 2008

Wonen in Rome

Landen bezocht: