Bedankt voor die regen - Reisverslag uit Rome, Italië van Matthijs Klugt - WaarBenJij.nu Bedankt voor die regen - Reisverslag uit Rome, Italië van Matthijs Klugt - WaarBenJij.nu

Bedankt voor die regen

Door: Matteo

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

23 Maart 2008 | Italië, Rome

Werkelijk compleet VERZOPEN op het Sint Pietersplein vanmorgen, het leek gewoon Nederland wel. Onweer en ontzettend harde regen, niets was meer droog.

Ik heb nu een baggercomputer, zal van de week dit verhaaltje nog wel wat uitgebreider maken.

Ciao!

EDIT:

Zoals beloofd hier dus de uitbreiding.
Afgelopen zondag was een complete ramp! Vroeg opgestaan om naar het Sint Pietersplein te gaan voor de Paaszegen enzo, allemaal erg leuk, stap ik de deur uit: regen. Nou, het viel allemaal nog wel mee, dus ik dacht: 'niets aan de hand'. Toen ik echter bij Ottaviano de metro uitrolde, samen met zo'n 200 andere mensen, was het aan het plenzen. Geen probleem, want ik heb een paraplu, dus nog steeds geen wolkje aan de lucht (hoewel deze uitdrukking hier misschien niet helemaal op zijn plaats is). Door de mensenstroom richting het SInt Pietersplein gedruppeld (deze uitdrukking past beter). Daar aangekomen vreesde ik even dat ik toch aan de late kant was, aangezien er allemaal mensen buiten het plein stonden. Er bleken echter maar een paar ingangen te zijn richting plein, waar je allemaal gecontroleerd moest worden door de Carabinieri en allemaal je tas open moest maken. Dat was dringen dus en aangezien iedereen met paraplu's liep te porren en te prikken en paraplu's liep uit te schudden boven de hoofden van andere mensen, was dat geen pretje.
Afijn, uiteindelijk op het plein beland, waar het nog harder was gaan regenen en ook was gaan onweren. Onder de paraplu een paar leuek foto's en filmpjes van de Paus en consorten gemaakt en daarna wanhopig proberen om mijn spullen droog te houden onder de paraplu (die door de harde regen inmiddels niet meer waterdicht was).
Toen om 11:40 echter alles doorweekt was en mijn fototoestel, iPod en telefoons serieus gevaar begonnen te lopen, heb ik besloten om er maar vandoor te gaan. Jammer, maar helaas. Ik kom een andere keer nog wel weer met Pasen naar Rome om het 'Bedankt voor die bloemen' te horen, maar dan hopelijk ook met een beetje zonneschijn erbij.

Dat ontsnappen aan de regen was echter ook weer een moeilijk verhaal. Ik was niet de enige die er genoeg van had en het werd dus weer dringen, prikken, schudden en, zo mogelijk, nog natter worden. Toen ik richting metro hobbelde bereikte de regen een hoogtepunt en leek het wel alsof ze alle kranen tegelijk open hadden gezet boven. Je kon de andere kant van de straat amper nog zien, dus ben ik maar snel een souvenierswinkeltje ingevlucht. Natuurlijk wilde iedereen ook met de metro richting centrum (Anagnina), aangezien richting Batistini nog maar 5 haltes zijn. Na een enorm gedrang voor de dranghekken (leuke alliteratie (of assonantie?)) ben ik dus maar richting Battistini gegaan, want er was geen doorkomen aan richting het perron voor Anagnina. Op een van de volgende stations vrolijk van kant gewisseld en toen de metro het overvolle Ottaviano binnengleed, zat ik lekker al in de metro ^^


Dan nog een stukje over de week daarvoor. Zoals al eerder hier gezegd in de reacties was er vorige week zondag de marathon van Rome. Er was echter ook 's ochtends de Fun Run. Een parcours van 4 kilometer door het centrum, met vertrek vanaf de Via dei Fori Imperiali (bij het Colosseo), langs het Piazza Venezia de Via Nazionale op en via de Via Cavour weer terug richting het Colosseo. Kortom, over een paar van de grootste en belangrijkste straten van het centrum van Rome, toch leuk als je kan zeggen dat je daar aan een hardloopwedstrijd hebt meegedaan. Bovendien kreeg je als je meedeed een gratis t-shirt en ik, Nederlander als ik ben, wilde per se dat t-shirt hebben. Uiteindelijk kreeg ik ook nog een pet van McDonalds (McDonalds als sponsor van een marathon, vond ik dan weer een beetje vreemd, maargoed) en na afloop werden allemaal gratis dingen uitgedeeld, dus daar heb ik vrolijk tussen lopen dringen. De wedstrijd zelf was heftig, aangezien ik te hard van start ging. Ik had er geen rekening mee gehouden dat ik iets te lang niet heb getraind..

Allora, weer genoeg voor vandaag.
Veel plezier in de sneeuw allemaal! Op het moment van schrijven is het hier strakblauw en boven de 15 graden! (het heeft ook al geregend hoor vandaag, maarja even voor het idee ;))

Ciao!

  • 23 Maart 2008 - 15:04

    Je Grote Broer:

    haha jammer, ik zat vanochtend voor de tv en zag het. Hier is het 20 graden en felle zon.

  • 23 Maart 2008 - 15:48

    Nienke:

    Ik zag het op tv!!!
    Niet normaal, maar hier hagelde/sneeuwde/regende het ook vanmiddag!
    Namasté!

  • 23 Maart 2008 - 16:01

    Anne:

    Ja, dat was balen... Beter is het wel goed weer als ik weer naar je toe kom ;)

    Kus

  • 24 Maart 2008 - 11:00

    Weijma:

    Het spijt me, maar ik moet je toch even zeggen dat hier gisteren de zon scheen. Het was s'morgens lekker weer.
    Later kwamen er sneeuwbuien. Vanmorgen om 7 uur sneeuwde het behoorlijk, maar nu is de sneeuw weer weg en schijnt de zon.
    Je mag de regen houden wij hebben genoeg gehad.
    Ciao.

  • 24 Maart 2008 - 14:26

    Dicky:

    Dus je was meer een verregend dan gezegend mens??!!

  • 24 Maart 2008 - 16:18

    Nies:

    Hey daar! In België volop sneeuw! We hebben een Witte Pasen gehad, wie had dat ooit gedacht? Ik zag de beelden op tv, met de regen.. Ppfff, zag er allesbehalve uit! Ik moet wel zeggen dat ik Rome, en jou natuurlijk, mis! Wie weet kom ik wel sneller terug dan verwacht ;-) Ciao!

  • 25 Maart 2008 - 09:28

    Nicole:

    Matteo,

    Alles goed daar? Hhahah regen, heerlijk he? HIer is het ook bagger weer. ALhoewel, we hebben een wit pasen gehad, dus das top! (maar wel koud)
    Hoe gaat het met de taal spreken? Hoop dathet beetje lukt.

    Spreek je snel weer!

    (K)

  • 25 Maart 2008 - 14:50

    Anne:

    Leuke uitbreiding, ik geniet altijd erg van je verhaaltjes :) Kus

  • 25 Maart 2008 - 17:32

    Anna Francesca:

    Ciao carissimo Matteo, buonasera! Ah, la nostra pioggia! Perfino il papa durante la Via Crucis venerdí Santo (l'ho visto in TV) era tutto bagnato... Sai, anche quí il tempo non é che te lo godi: stamattina in bici mi sono presa una bufera di neve che non ti dico, grrr! Oggi tuo papá ha ben pensato di riparare la sua macchina invece di venire alla nostra lezione di italiano. La ragione é che lui ha paura di non poterti piú seguire quando tu parli in italiano e quindi fugge ;-) Ci prenderemo una bella rivincita, ok? :-)
    Bene, caro Matteo, ti ringrazio tanto per farci partecipare cosí da vicino alla tua bellissima vita romana e leggerti mi fa tanto tanto piacere. Un grande grazie quindi e un abbraccione dalla tua maestra, Anna Francesca

  • 26 Maart 2008 - 06:59

    NIcole:

    Heej,

    Zonde dat je bedankt voor die bloemen niet heb gehoord...maar kan het wel weer begrijpen, regen is niet altijd leuk:P...Hier regente het op dit moment ff niet, maar is wel weer lekker bewolkt. Zoals je misschien gehoort heb was gister ochtend in Nederland meer dan 800 km file door 3 cm sneeuw en was heel het treinverkeer ongeveer ontspoord....allemaal door beetje sneeuw:P...Maar alles goed daar? Lekker aan het genieten, is te hopen dat je nog beetje mooi weer krijgt daar. Bij ons verwachten ze geloof ik vanaf volgende week 20 graden, dat zou natuurlijk ideaal zijn, dan kunnen we eindelijk beetje bruin worden:P ( gaat denk hooguit 15 graden worden maar toch)

    Spreek je snel!

    (K)

  • 26 Maart 2008 - 19:30

    Oma Enny:

    hallo lieve matthijs ik ben het oma enny.
    ik ben nu met lucas opde computer en lees jouw verhaal.
    ik geloof wel dat je het heel erg naar je zin hebt in Rome.
    en dat je de taal al aardig spreekt.
    jammer dat je er met mijn verjaardag niet bij kan zijn.
    doei........:)

    groetjes van:

    lucas&oma enny

    totziens

  • 28 Maart 2008 - 13:24

    Angelle :

    IK HEB JE GEHOORD!!!!!!
    Maar nogsteeds schaam ik me dat ik een week heb overgeslagen en niet één van de eerste was na je verhaaltje.....
    Ik heb hem wel netjes meteen uitgeprint. Meer ga ik hier niet schrijven, want je TUI TIMES is onderweg....
    Groetjes van Wendy!
    En ook van mij :-)

  • 30 Maart 2008 - 19:28

    Richard:

    Eeyz matteo ik dacht ik stuur je ff een krabbel of een waarbenjijtje hoe je dat hier ook mag noemen. Heb ff je blog gelezen hierboven, wel lekker zulk weer denk je lekker weer in Italie maar nee. Maar volgens mij is het nu ook al veel beter weer daar, op die dinsdag na pasen stond ik 3 uur lang in de file op weg naar t werk i.p.v. 7 uur begonnen we dus rond half 11 ofzo ;p. Niet zo heel veel gedaan dus. Maar ....... er staat dat je iets te lang niet heb getraind ik dacht zo van die Matthijs rent wel een paar keer in de week door de binnenstad van Rome heen. Schaatsoefening voor het Sintpietersplein, trap op en af rennen enzo:P

    A.s vrijdag feestje van Timo, in centraal ofzo. Word wel leuk komen heel veel mensen van scgouda, dus dat is altijd gezellig. Oftewel een soort afterskateparty:P, jammer dat je daar de vorige keer niet bij was en nu alweer niet.

    Veel plezier nog daar in het zonnige Italie, was het hier trouwens zaterdag ook hoor,alleen vandaag weer regen. :(
    Hopen dat het van de zomer wat mooier word.

    Un grande grazie quindi e un abbraccione dalla tua maestra!! OFZO;P

    CIAO CIAO

  • 31 Maart 2008 - 18:49

    Anne:

    Ciao!

    Hoe gaat het nou? Ga je binnenkort nog wat nieuws schrijven? Of heb je niets meer beleefd ;) De brief schiet al lekker op, maar ik ben nog niet klaar. Ik zal je vrijdag misschien nog wel even bellen.

    Kusje

    PS hoe was het trouwens bij de tandarts? Heb je je tandjes nog? ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Matthijs

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 27205

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 01 Juni 2014

Down Under

25 Juni 2010 - 07 Augustus 2010

Midden-Amerika

17 Februari 2008 - 05 Juli 2008

Wonen in Rome

Landen bezocht: