Egészègedre! - Reisverslag uit Vatican City, Vaticaanstad van Matthijs Klugt - WaarBenJij.nu Egészègedre! - Reisverslag uit Vatican City, Vaticaanstad van Matthijs Klugt - WaarBenJij.nu

Egészègedre!

Door: Matteo

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

20 Februari 2008 | Vaticaanstad, Vatican City

Ciao cari amici!

Aangezien ik nu op 100 meter van het Vaticaan zit, heb ik mijn locatie even veranderd. Kijken of ik er nog een vlaggetje bij kan krijge, staat wel zo leuk ^^
Iedereen weer heel erg bedankt voor alle reacties e.d.!

Gisteren hebben we na de les een wandeling gemaakt door de stad met (jaja, ik ken nu de namen!) John (Toronto, Canada), Marie (Zwitserland, Lausanne), Francisca (Spanje, Mallorca), Bence (Hongarije, Budapest geloof ik) en Minjy (Korea). Foto's zijn te zien bij mijn vorige verhaal. We hebben gisteren het Piazza del Popolo, het Piazza di Spagna (met Spaanse trappen), Via del Corso, Fontana di Trevi en het Piazza Venezia gehad. Die avond zijn we met z'n vijven (zonder Minjy) in een café Roma - Real gaan kijken. We zaten 2 café's naast ons café van Nederland-Ivoorkust, maar dat kan natuurlijk nooit meer overtroffen worden ;)
Wel hebben ze allemaal geprobeerd 'Gouda', 'Van der Klugt' en 'Proost' uit te spreken. Meestal zonder succes. Niet dat mijn Hongaars nou zo geweldig was, maar proosten kan ik voortaan wel: Egèszegèdre!

Mijn gastgezin lijkt meer op een all inclusive dan een half pension. Als ik eerder thuiskom 's middags krijg ik thee met cake en dan 's avonds 2 gangen. Pasta en iets anders. Maar binnenkort gaat ze zuurkool maken, want dat vindt ze zelf ook lekker. Met worst :^^
Bovendien kookt ze als het mij uitkomt. Als ik weg moet 's avonds omdat ik een afspraak heb, kookt ze apart voor me. Als ik met hen wil eten is dat ook geen probleem. 'Jij bent de huisbaas' zei Lello vanavond.
Oke, als het moet :^^

Vandaag heb ik na de les gegeten met Marie, Bence en Francisca. Daarna even op internet geweest en toen had ik afgesproken met Nies bij de Spaanse trappen. Hebben we 2 uur gezeten en was erg gezellig! Gaan binnekort zeker nog een keer wat afspreken (als je dit leest Nies, ik mail nog wel!).

Zondagavond heb ik trouwens nog even met de zoon van Teresa en Lello gesproken. Hij kwam eten en we hadden het over voetbal. Na 10 minuten kwam ik erachter dat hij met 'Oent Eee Lar' Huntelaar bedoelde. Als het aan hem ligt komt hij z.s.m. Hij vond hem een van de beste aanvallers die hij ooit gezien had. Dus wij Ajacieden moeten niet zo zeuren. Al speelt hij als een dweil, hij scoort. Basta.
Ik word nu al Italiaan :^^

Vanavond vado al disco (ja, op woensdagavond ^^). Wilde eigenlijk vroeg gaan slapen, maar Marie smste vanavond of ik meeging, dus tsja. Als het dan moet ;)
Iedereen succes met school/werk/studie etc. Ik zal aan jullie denken als ik morgen weer op het dekterras van de school een espresso drink.

En vanavond natuurlijk!
Egészègedre!


P.s. die 'borrel' van maandag was bagger. Alleen maar info die ik al wist en verder niet veel bijzonders. Ja, dat we bijzonder snel weer weg waren.
Ciao!


  • 20 Februari 2008 - 21:08

    Anne:

    Egészègedre en veel plezier vanavond! ^^

    Kus

  • 20 Februari 2008 - 22:18

    Derek:

    Leuke foto's! Veel plezier de komende dagen en lever op tijd de Trofeo Laigueglia in (nota bene in Italia (H))!

  • 21 Februari 2008 - 06:22

    Angelle:

    Ik had niet anders verwacht dan dat je snel vrienden zou maken!!
    Hier is nog niks veranderd (behalve dat het ietsje saaier en stiller is dan..).
    Veel plezier deze dagen en niets doen wat ik ook niet zou doen hé! ;-)
    Kus

  • 21 Februari 2008 - 07:22

    Katrien:

    Waauw ik lees met veel plezier jouw blog vanuit mijn lievelingsstad. Ik herken jouw verhalen...Nog maar 2 jaartjes geleden en ik dwaalde errond met een paar Japanesen, Duitsers, Mexicanen. Geniet ervan!

  • 21 Februari 2008 - 07:23

    Eric:

    Buongiorno Matteo,

    Nou, dat klink allemaal prima. Ik zal niet zeggen dat ik jaloers ben, hoor (helemaaaaaaaaaaaal niet :-) maar ik benijd je wel. Nog geen week in Roma en u al helemaal ingevoerd in het Romeinse leven. Super. En dat je nu al "huisbaas" bent en in Roma zuurkool gaat eten (zeker met die rookworst die je hebt meegenomen?)...
    Ik heb gisteren je SMS-je helaas niet op tijd gelezen maar ik was "al teatro" en daar moet de cellulare uit zijn, natuurlijk.
    Allora, a la prossima volta!

    Tanti saluti!!!!

  • 21 Februari 2008 - 07:58

    Tante Marga:

    Als ik dit relaas leef denk ik dat je maar niet te lang moet blijven want je komt moddervet en strontverwend terug!
    Ben toch wel blij dat je het zo fijn hebt; doe vooral de groeten aan die lieve 'pleegouders' van je.
    Ga ik je broer eens lekker verwennen komend weekend.
    dikke kugffel!

  • 21 Februari 2008 - 10:05

    Boyd:

    Supervet dit! Rome is geweldig en t moet echt superleuk zijn om er met zoveel internationale mensen lekker doorheen te lopen, heerlijk! Afspreken bij het Piazza di Spagna, welja!

    Haha, geniet drvan!!

    Groetjes!

  • 21 Februari 2008 - 13:00

    Anna Francesca:

    Alla salute, Matteo, cin-cin! Com'era la discoteca? Allora spero anch'io di darti presto un appuntamento in Piazza di Spagna, ci prendiamo un Sanbittèr ;-) insieme.
    ciao, un abbraccione e saluti in famiglia. Quí noi ti pensiamo sempre, CIAO CIAO, CIAO, Anna Francesca XXX

  • 21 Februari 2008 - 13:49

    Weijma:

    Ben helemaal niet jaloers hoor!!!! Mooie foto's!!! Wat leuk dat je al zoveel mensen kent. Wat gaat dat snel hè, contacten maken. Heb je vandaag nog op het dakterras gezeten? Dit weekend wordt het hier ook mooi weer.
    Ben vanmorgen met je moeder naar oma geweest. Wilde dingen doen we hè. Hoe was het in de disco? Veel plezier!!
    Ciao Matteo.

  • 21 Februari 2008 - 14:15

    Weijma:

    Je moeder neemt een stuk balkenbrij mee naar huis. Je leest het goed BALKENBRIJ.
    Dat gaat ze nu helemaal alleen opeten.
    Ciao.

  • 21 Februari 2008 - 14:34

    Saskia:

    heey neef
    leuke foto's zeg:P
    ik wou dat ik daar zat, maarja ik moet het doen met saai naar school gaan in dit koude kikkerlandje haha
    veel plezier verder, maar dat zal zo te lezen wel lukken:D
    kus je nichtje

  • 21 Februari 2008 - 14:40

    Ria [v H]:

    Hoi Matthijs

    Het klinkt allemaal heel goed en je verhalen zijn leuk om te lezen. Geniet er maar van. Hier in het pand missen wij je gezelschap uiteraard en we houden liters vla over!!!!!!!
    Hoe zijn de Italiaanse lessen???? Goed te doen of moet je, buiten al het genieten, ook nog wel eens wat leren!!!!!!

    Ciao

  • 21 Februari 2008 - 15:46

    Marry:

    Ik weet niet of je mij kent, maar ik ben 1 van de winkelvriendinnen van je moeder.
    Heb net in Epe met haar koffiegedronken. Wat kun je leuk vertellen. Je hebt het vast naar je zin.Ik blijf je volgen.Erg leuk zo'n site.Veel plezier!
    groetjes

  • 21 Februari 2008 - 16:46

    Naf:

    Hi Matteo,

    Hartstikke leuk om je verhalen te lezen.
    Mooi dat je zo lekker centraal zit en geweldig dat jij de huisbaas bent volgens de mama! Haha, die zuurkool is natuurlijk niets vergeleken bij die uit Gouda!
    Gaat nog tegenvallen als je straks zelf moet koken ;-)

    Veel plezier, geniet ervan!
    Naf

  • 23 Maart 2008 - 14:03

    Wormonline:

    Egészègedre anche a te, Matteo! Parlo un po' d'ungarese anch'io! Una frase molto importante è:

    Nem beszélek magyarul.

    Questa frase significa
    'non parlo ungarese'.

    Ma, conoscevi già la parola più importante!

    Ancora un paio di parole importante:
    csunya kecske: capra cattiva
    finom dolok : cosa gustosa (è come 'lekker ding' in olandese, ma gli ungaresi non usano la parola 'lekker'/finom per le ragazze :).

    Se vuoi imparare più parole ungarese... compri il libro 'Che cosa & Come in Ungarese' o 'Wat & Hoe in het Hongaars'.

    Nel libro ci sono molte frase molte utili! Per esempio, con questo libro, si può dire 'Csak bisztonsagosan seretkezem'-che significa 'Scopare solamente con una condoma'....

    Allora, questa era la lezione di ungarese - spero che fossi divertente e utile per te...

    Ciao!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vaticaanstad, Vatican City

Matthijs

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 27220

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 01 Juni 2014

Down Under

25 Juni 2010 - 07 Augustus 2010

Midden-Amerika

17 Februari 2008 - 05 Juli 2008

Wonen in Rome

Landen bezocht: